tillbaka
Bild på Mustasch-Harry Boy från ATGBild på Mustasch-Harry Boy från ATG
Mustaschkampens mustaschikon

Mängder av mustaschinitiativ från ATG

Mustasch-Harry Boy, insamlingar från landets travbanor och en intern stegutmaning. Detta är tre av aktiviteterna i ATG:s kampanj för Mustaschkampen i år.

För första gången har ATG skapat en reklamfilm exklusivt för Mustasch-Harry Boy® som går i TV de första veckorna av kampanjen. Mellan 28 oktober och 30 november pågår försäljning av Mustasch-Harry Boy® där ATG skänker 5% av beloppet direkt till Mustaschkampen. Mustasch-Harry Boy ® finns i priserna 100, 200 och 300 kronor. Årets kampanj anspelar på Mustaschkampens närståendetema och på det framtagna kampanjmaterialet syns för första gången Harry Senior tillsammans med Harry (Junior).
Här kan du köpa Mustasch-Harry Boy®.

De senaste åren har ATG och Svensk Travsport arrangerat insamlingar till Mustaschkampen för alla travskolor. Denna utmaning har i år tagit en ny skepnad, nu är det hela travbanorna som samlar in pengar till Mustaschkampen. Insamlingen är ett samarbete mellan ATG, Svensk Travsport och Sveriges travbanor och travskolor. Målsättningen är att få hela trav-Sverige att sluta upp och gemensamt tackla prostatacancern genom att samla in så mycket pengar som möjligt.  
Här hittar du travbanornas insamlingar.

För att främja ett hälsosamt liv och samla in pengar så genomför ATG även en intern stegutmaning där de utmanar alla anställda på hela företaget att gå så många steg de kan under en hel arbetsvecka. Målsättningen är att komma upp i totalt 13 miljoner steg. Förra året deltog drygt 200 anställda som tillsammans gick 12 miljoner steg. För varje steg som tas kommer ATG att skänka 1 öre till Mustaschkampen.

På Fars dag den 10 november var ATG och Mustaschkampen matchvärdar till handbollslandskampen mellan Sverige och Danmark i SAAB Arena i Linköping. För varje mål Sverige gjorde skänkte ATG tillsammans med landslaget pengar till Mustaschkampen. Dagen innan, den 9 november, bidrog ATG dessutom med ett jättefint upplevelsepaket i Mustaschauktionen 2024.

Dela artikeln
Foto:
ATG

Stöd kampen mot prostatacancer

Scanna koden i Swishappen för att stödja kampen mot prostatacancer med 100 kr.
Varje krona räknas!

Stöd kampen mot prostatacancer. Varenda krona räknas! Swisha valfritt belopp.

Swisha ditt stöd
QR-kod för Swishbetalningar.

Eller Swisha valfritt belopp till

900 10 17
Logotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontrollLogga: SwishLogotyp: 90 konto - Svensk insamlingskontroll