Anna och Martin - ambassadörer 2021
Två av Mustaschkampens ambassadörer år 2021 är entreprenörerna Anna Benson och Martin Szepczynski. De vill göra en insats i kampen mot prostatacancer och vill inspirera alla män och pappor att våga visa sin kärlek och öva sig att prata om känslor.
– Få män talar om sin hälsa och sitt mående idag och det vill jag ändra på. Svårigheterna att prata om sjukdomar har medfört att alltför många män har undvikit att ta till sig informationen att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att prostatacancer går att bota om den upptäcks tidigt, säger Anna Benson, ambassadör för Mustaschkampen.
– Mustaschkampen och kampanjens budskap ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Alla män över 50 bör ta PSA-prov! Det är dags att prioritera hälsan och livet, säger Martin Szepczynski, ambassadör för Mustaschkampen.
Fakta om ambassadörerna:
Anna Benson mångsidig entreprenör och författare, började tidigt med bordtennis, blev proffs i Frankrike och Tyskland, designer med eget varumärke By Benson, författare till bland annat Blå Kokböckerna I och II till förmån för Mustaschkampen och Prostatacancerförbundet. Den första kokboken utsågs 2016 till Världens bästa välgörenhetskokbok och den andra utsågs 2018 till Världens näst bästa kokbok i alla kategorier. Böckerna har samlat in 1 miljon kronor till kampen mot prostatacancer. Hon har startat förlag Benzer Publishing som bland annat givit ut serien EAT Sweden. Tillsammans med sin bror startade hon Smålandsgran som blivit ledande i Sverige på digital försäljning av julgranar.
Martin Szepczynski crossfit-tränande entreprenör som under år 2020 med stort personligt engagemang tog fram och medverkade förtjänstfullt i 33 filmer som handlade om Mustaschkampens viktigaste frågor. Där medverkade intressanta profiler som till exempel: Björn Ranelid, Tina Nordström, Jimmy Durmaz, Kristin Kaspersen och Robin Söderling som motiverade män att ta PSA-prov. Hans företag First Class Brand of Sweden, var även huvudsponsor för kampanjen och tog fram BCAA-drycken "Mustaschkampen". Martin inspirerade Porsche att gå med i kampen, ordnade event tex. en auktion av ett specialur Sjöö Sandström & Ascari.