ATG och travsporten stöttar Mustaschkampen
Under många år har ATG aktivt deltagit i Mustaschkampen och sedan 2018 är ATG också huvudpartner till den årliga kampanjen. I årets upplaga av Mustaschkampen upprepar ATG, tillsammans med landets travbanor, de två senaste årens succé med en utmaning banorna emellan.
– Att vara huvudpartner till Mustaschkampen är en självklarhet för oss på ATG. Våra kunder, landets travbanor och deras besökare är mycket engagerade i kampen mot prostatacancer, det har vi sett tydliga bevis på genom åren. I år har ATG valt att även utmana övriga partners i en intern stegtävling för att se vilket bolag som går flest steg för Mustaschkampen, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.
Som ett led i insamlingen av pengar till Mustaschkampen anordnas i samarbete med Svensk Travsport en travbaneutmaning. Alla travbanor kan delta och de fem banor som under november samlar in mest pengar till Mustaschkampen får ett bidrag av ATG, i syfte att utveckla banans travskola.
Under de senaste två åren har travbanorna gemensamt samlat in fantastiska 1 036 990 kronor och en handfull av landets banor har dessutom letat sig in på den totala topp-tio-listan över Mustaschkampens digitala insamlingar.
Precis som tidigare år kommer ATG även att erbjuda en mustaschprydd variant av Harry Boy, där ATG för varje spelad hundralapp bidrar med 10 kronor till Mustaschkampen (100, 200 eller 300 kronors insats). Kampanjen gäller varje omgång på V75 från och med 5 november till och med 3 december.