Coop ny huvudpartner för Mustaschkampen
Coop är ny huvudpartner för Mustaschkampen. Kedjan har tagit fram 13 egna produkter som bär kampanjens budskap med egen tillfällig design och där en krona per såld vara går till insamlingen.
- Varje vecka har Coop 5 miljoner kundbesök och vi ska verkligen jobba för att de som besöker våra butiker tar till sig av kampanjens budskap. Vi vill också göra det enkelt att bidra genom att lyfta frågan på våra egna produkter. Välj Coops apelsinjuice, granola och bondlimpa till frukost får du både en god start på dagen och bidrar till kampen mot prostatacancer, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.
Coop kommer under Mustaschkampen sälja följande Mustaschprodukter:
- Apelsinjuice utan fruktkött
- Corn Flakes
- Granola med nötter
- Bondlimpa
- Korvbröd
- Toalettpapper, 6-pack
- Hushållspapper, 4-pack
- Mineralvatten, citron
- Mineralvatten, naturell
- Säsongsmix, sallad
- Morötter 1 kg
- Potatis, små fina
- Röda druvor
Coops 650 butiker säljer dessutom Mustaschkampens pins och reflexer.