Digital kampanj från Malaco
Malaco är för andra året i rad en av huvudsponsorerna till Mustaschkampen. Förra året lanserades den tillfälliga produkten Malaco Mustascher som såldes till förmån för kampanjen. Det här året vill Malaco involvera konsumenterna ytterligare i att bidra till Mustaschkampen och kampen mot prostatacancer. Därför lanseras istället kampanjen #malacomustascher som går ut på att konsumenterna skapar sina egna godismustascher och laddar upp under hashtagen på Instagram med samma namn. För varje inlägg som laddas upp mellan oktober och december i år skänker Malaco 5 kronor till Mustaschkampen (upp till 200 000 kronor).
– Mustaschkampen är ett otroligt viktigt initiativ och vi är stolta över att kunna bidra på ett sätt som vi tror ska engagera många konsumenter. Därigenom hoppas vi kunna sprida kännedomen och kunskapen om Mustaschkampen och prostatacancer ytterligare, säger Mikael Blomqwist, Digital & Communication Manager på Cloetta.
Observera att du måste ha en öppen profil på Instagram för att Malaco ska kunna se ditt inlägg.