Flera initiativ av ATG
ATG fortsätter att vara en stolt huvudsamarbetspartner till Mustaschkampen. I år har de ett flertal fina initiativ för att sprida information och samla in pengar till forskning, utveckling och bättre prostatacancervård.
Spela för kulorna
ATG:s butikskampanj pågår mellan 31 oktober och 5 december. Kunderna har möjlighet att välja mellan tre olika nivåer, 100, 200 och 300 kronor. Oavsett vilken produkt kunden köper så skänker ATG 10 procent av beloppet till Mustaschkampen.
Stötta Mustaschkampen och en travskola
Tillsammans med Svensk Travsport gör ATG även ett initiativ för att öka engagemanget kring prostatacancer. Alla landets travbanor är inbjudna till en tävling, där den bana som under november månad samlar in mest pengar till Mustaschkampen kommer att få motsvarande belopp av ATG, i syfte att utveckla banans travskola. ATG har startat varsin insamling för alla landets travbanor via Prostatacancerförbundets insamlingssida.
Gå för mustaschen
Genom en intern stegtävling har även ATG:s medarbetare kunnat bidra till Mustaschkampen. Röra på sig bör man alltid göra och det varje dag, men för mustaschen gjorde vi det lite extra. Mellan måndag den 9 och fredag den 13 november bidrog ATG med ett öre för varje steg som medarbetarna tog. Hela 180 kollegor ville vara med och tillsammans stegade de 8 880 211 steg vilket innebär smått fantastiska 88 802 kronor till Mustaschkampen.