Hultafors Group Sverige ny huvudsponsor till Mustaschkampen
Hultafors Group Sverige kommer med sina två varumärken Hultafors och Snickers att satsa stort på Mustaschkampen. För Hultafors Group Sverige är det viktigt att upplysa deras största målgrupp, som är män, om hur viktigt det är att hålla koll på sin kropp och prioritera sin hälsa, och att vara med och bidra i kampen mot Sveriges mest utbredda cancersjukdom, prostatacancer.
För att lyckas med detta har Hultafors tagit fram en mustaschstock där de bidrar med fem kronor per såld tumstock. De har även startat en digital insamling där de uppmuntrar till att spara ut, mäta och posta en bild per vecka i november på din mustasch under taggen #MeasureYourMoSaveABro. Hultafors uppmanar alla män att lägga upp en bild på sin mustasch, och bidrar sedan med en krona per uppladdad millimeter under november månad till Mustaschkampen.
Snickers Workwear har tagit fram en mustaschkollektion, bland annat kalsonger, mössor, byxor och jackor, där Snickers bidrar per såld produkt.
Tillsammans med Håkan Svanström, känd frånYoutube och som själv tar Mustaschkampen på högsta allvar, har Snickers tagit fram en T-shirt till deras mustaschkollektion.
Nedan ser du hur idéen med T-shirten föddes.
HultaforsGroup Sveriges engagemang och deras totala insamling kan du följa här.