Mustasch Harry Boy - ambassadör för ATG
I många års tid har ATG aktivt deltagit i Mustaschkampen och sedan 2018 är ATG huvudpartner till Mustaschkampen. I årets upplaga av Mustaschkampen upprepar ATG, tillsammans med landets travbanor, förra årets succé med en utmaning banorna emellan.
– Att vara huvudpartner till Mustaschkampen är en självklarhet för oss på ATG. Våra kunder, landets travbanor och deras besökare är mycket engagerade i kampen mot prostatacancer, det har vi sett tydliga bevis på genom åren. Vi hoppas och tror på ett minst lika stort engagemang från alla inblandade som tidigare, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.
Utmaning till förmån för både Mustaschkampen och travskolorna
Som ett led i insamlingen av pengar för Mustaschkampen anordnas i samarbete med Svensk Travsport en travbaneutmaning. Alla travbanor kan delta och de fem banor som under november samlar in mest pengar till Mustaschkampen får ett bidrag av ATG, i syfte att utveckla banans travskola.
Förra året gjorde travbanorna en fantastisk insats och samlade gemensamt ihop hela 657 883 kronor. På den totala topp-tio-listan över Mustaschkampens digitala insamlingar landade inte mindre än fyra travbanor; Axevalla, Solvalla, Solänget och Halmstadtravet.
Harry Boy i mustasch
Precis som tidigare år kommer ATG även att erbjuda “Mustasch-Harry Boy”, där ATG för varje spelad hundralapp bidrar med 10 kronor till Mustaschkampen (100, 200 eller 300 kronors insats). Kampanjen gäller varje V75-omgång från och med 6 november till och med 4 december.
Internt kommer ATG även att genomföra en tävling i hälsans tecken samt erbjuda personalen möjlighet att delta i Mustaschmilen.
Köp din Mustasch-Harry Boy här
Här hittar du din närmaste ATG-butik
Här hittar du samtliga travbanors digitala insamlingar
Åldersgräns 18 år. Stödlinjen.se