Runda upp hos Dormy Golf
Golfen växer i popularitet och har nu fler utövare än någonsin i Sverige. Det vill golfvaruhuskedjan Dormy dra nytta av – när företaget som vanligt sluter upp i Mustaschkampen.
30 kronor per såld blå peggnäve och 50% av intäkterna för varje blå golfhandduk som säljs. Dessutom en runda upp-kampanj i kassan, där alla som rundar upp med 50 kronor eller mer har chansen att vinna ett presentkort på 10 000 kronor. Golfvaruhuskedjan är precis som tidigare en av Mustaschkampens huvudpartner och hoppas den här gången på lite extra drag på insamlandet.
– Det har varit en fantastisk golfsäsong med massor av nya utövare som har hittat till våra varuhus eller vår webb. Nu hoppas vi att alla dessa golfare vill vara med och bidra till den här viktiga satsningen tillsammans med Prostatacancerförbundet, säger Mats Hedlund, insamlingsansvarig på Dormy.
Dormy har också en intern kamp mellan varuhusen och sammanställer löpande hur det går med insamlandet och vilken butik som lägger beslag på den prestigefyllda förstaplatsen. Dessutom bidrog man med ett finfint objekt till Mustaschauktionen 2024.