Brothers uppmanar till provtagning
Under november vill Brothers belysa kampen mot Sveriges vanligaste cancerform, prostatacancer, allt för att sprida kunskap och förbättra mäns livskvalitet och hälsa.
Detta år gör företaget det genom att involvera sin egen personal. De har skapat en kampanj för både fysisk butik och digital närvaro där anställda hos Brothers uppmanar sina pappor, som är 50 år eller äldre, att ta sitt PSA-prov. På det sättet hoppas Brothers att kunna inspirera andra män att faktiskt också komma till skott och boka sitt prov. Genom att informera om hur enkelt ett prov tas samt att uppmana sina kunder att scanna en QR-kod, tillgänglig i butiksfönster och i Brothers dryga 40 butiker, hittar man enkelt sin närmaste vårdcentral och kan därmed snabbt och smidigt boka sin provtagning. Brothers har en stor kundkrets av män och vill göra vad de kan för att utbilda, belysa vikten av att ta ett PSA-prov och därmed kanske också bespara någon, hans familj och vänner den ångest som uppstår om man skulle få ett cancerbesked.
Kampanjen pågår i Brothers butiker, i sociala medier och på brothers.se mellan den 31 oktober - 13 november. Till förmån för forskning säljer Brothers under en begränsad tid stickade tröjor där 100 kronor för varje såld tröja oavkortat går till Mustaschkampen. Det är verkligen med stolthet som Brothers för sjätte året är huvudpartner till Mustaschkampen.